Reklamacja dysku Seagate

Pamiętacie przygodę z dyskiem ? ( serwis ), no to mamy ciąg dalszy.

02.01.2011 r.  udałem się do serwisu Lorien  ul. Ptasia 2, 00-138 Warszawa. Tak, teraz podaję nazwę firmy, w której dysk twardy został kupiony. Dla przypomnienia, za pierwszym razem dysk został przyjęty przez serwis do reklamacji. Wymieniono mi go dwa razy na inny dysk(za pierwszym razem wydano wadliwy dysk!). Tym razem odmówiono przyjęcia dysku do naprawy wręczając karteczkę, na której widnieje, że produkt należy reklamować bezpośrednio u producenta. Wziąłem karteczkę, podziękowałem i opuściłem serwis. Zastanawiające jest, że nie otrzymałem takiej informacji wcześniej, zaoszczędziłbym trochę czasu.

Jeszcze tego samego dnia wypełniłem zgłoszenie na stronie Seagate’a http://support.seagate.com/warranty, wydrukowałem etykietę. Pozostało mi tylko wysłać paczkę.

Ale zaraz, dlaczego muszę sam reklamować produkt, drukować jakieś etykietki, numery zgłoszeń, płacić za przesyłkę i tracić czas? Przecież towar został kupiony u sprzedawcy a nie u producenta. Co w przypadku gdy ten dysk będzie się psuł co chwilę i będzie wymieniany 5 razy ? Od kogo mam żądać zwrotu gotówki z tytułu rękojmi (towar nie może być używany zgodnie z jego przeznaczeniem (art. 561 Kodeksu cywilnego) ). Dla mnie jest oczywiste, że od sprzedawcy.

Mniejsza z powyższym. Dziś, tj. 07.02.2011r., znalazłem chwilę i wysłałem paczkę. Mam nadzieję, że dotrze i nie dostanę tego samego dysku z powrotem ;-)

Co do sklepu, to oczywiste, że uciekają od odpowiedzialności i dodatkowej pracy – coś w stylu sprzedaj i zapomnij.

I jeszcze jedna uwaga. Nie wszyscy znają język angielski, a skoro istnieje wersja polska serwisu Seagate’a to taki link powinien się znaleźć na tej karteczce informacyjnej..

informacja_gwarancyjna

informacja gwarancyjna


Powiązane wpisy:

"Kwiatki" - czyli nowa kategoria na blogu
Htc Desire - I'm back!
Morele.net - Asus AT3IonT-I Deluxe
Wysłany 08.02.2011 w 00:03 · przez blog.ezrodlo.pl · Stały link
W: Kwiatki · Opisany jako: , , , ,

2 Odpowiedzi

Subskrybuj komentarze przez RSS

  1. Napisany przez Ubik
    na 8 lutego, 2011 w 21:17
    Stały link

    Szybka odpowiedź od Segate’a – dysk dotarł i został uznany na gwarancji. Teraz pozostaje tylko czekać na paczkę z zamiennikiem ;)

  2. Napisany przez Ubik
    na 16 lutego, 2011 w 12:24
    Stały link

    15.02.2011r. kurier dostarczył dysk. Muszę przyznać, że realizacja zgłoszenia przebiegła sprawnie. Duży plus za to dla Seagate’a.

Subskrybuj komentarze przez RSS